NUTKI NA FESTIWALU W PRADZE

Dziecięcy Zespól Taneczny Wesołe Nutki w dniach 28 -30 .11. 2019 przebywały na Międzynarodowym Festiwalu Traverlling w Pradze. Po zakwaterowaniu się w hotelu Olsanka Nutki pojechały metrem na wieczorny spacer po Starym Mieście i Moście Karola. Byliśmy oczarowani widokami i niepowtarzalną świąteczną atmosferą . W drugim dniu odbył się festiwal, na którym zaprezentowały się zespoły z Czech , Litwy i Polski. Było to wspaniałe spotkanie festiwalowe młodych artystów, nawiązanie nowych przyjażni i wymiana doświadczeń pomiędzy  instruktorami. Każdy uczestnik otrzymał upominek – plecak festiwalowy , a zespół pamiątkowy dyplom. Podczas gali zaprezentowaliśmy taniec hiszpański oraz bajkę „Alicję w Krainie Czarów”. Kolejny dzień poświęciliśmy na zwiedzanie Pragi wraz z przewodnikiem , który rozpoczęliśmy od Muzeum Narodowego i Placu Wacława gdzie odbywał się jarmark świąteczny. Następnie ruszyliśmy na Stare Miasto by podziwiać XV -wieczny astronomiczny zegar Orloj. Przed tym dziełem sztuki co godzinę gromadzą się turyści, by podziwiać paradę figur przypominających o upływie czasu. Idąc Mostem Karola dotarliśmy na Hradczany, gdzie zobaczyliśmy zamek, zmianę honorowej warty i katedrę św. Wita. Ostatnim etapem zwiedzania było Wzgórze Petrin, największe zielone tereny Pragi, parki i ogrody, gdzie znajduje się wieża widokowa . Byliśmy również w bajkowym zameczku, w którym mieści się Labirynt  Luster. Stamtąd zjechaliśmy kolejką szynową w dół i wzdłuż rzeki Wełtawy dotarliśmy do autobusu i wyruszyliśmy do Żor. Jesteśmy oczarowani Pragą, to miasto setek wież , romantyczne i tętniące życiem. Chcielibyśmy jeszcze raz tam wrócić. Dziękujemy naszym rodzicom i wspaniałym sponsorom , dzięki którym mogliśmy spełnić nasze dziecięce marzenia.